Program Kolej+ dla Śląska

PKP PLK SA opublikowała w ostatnich dniach maja Program Kolej Plus i warunki uczestnictwa w nim przez samorządy różnych szczebli. https://www.plk-sa.pl/program-kolej-plus/

Stowarzyszenie widzi co najmniej kilka obszarów na terenie województwa śląskiego i graniczących z nim po stronie opolskiej, gdzie można byłoby wykorzystać środki przeznaczone na rozwój infrastruktury kolejowej.
W związku z tym publikujemy nasze zapytanie kierowane do Marszałka Województwa Śląskiego wraz z listą potencjalnych działań w zakresie programu, a są to:

  • odbudowa linii kolejowej do Jastrzębia Zdroju (śladem linii 159 lub innym)
  • rewitalizacja linii 179 oraz 885 na odcinku Tychy Lodowisko – Nowy Bieruń
  • rewitalizacja linii 190 na odcinku Bielsko-Biała – Skoczów,
  • rewitalizacja linii 144 Tarnowskie Góry – Fosowskie (– Opole)
  • budowa przystanku Sosnowiec Jęzor (Outlet Jaworzno) na linii 133
  • budowa przystanku Wodzisław Śl. Miasto na linii 158
  • budowa przystanków Pawłowice Śl. (Studzionka) na linii 157 oraz odbudowa przystanków Orzesze Miasto, Łaziska Śr. i Wyry (w nowej lokalizacji) na linii 169, gdzie m.in. dzięki naszym staraniom przywrócono już ruch pasażerski
  • rewitalizacja linii 177 oraz 294 Racibórz – Baborów – Głubczyce – Racławice Śl. na styku województw śląskiego i opolskiego, z nowymi lokalizacjami przystanków osobowych

Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że pandemia koronawirusa zachwiała tegorocznymi budżetami samorządów wszystkich szczebli, jednak dotyczy to każdego potencjalnego beneficjenta Programu w naszym kraju, dlatego uważamy, że należy próbować.

6 myśli na temat “Program Kolej+ dla Śląska

  1. Linia kolejowa 306 (Prudnik-Krapkowice) tez jest w wykazie Kolej + , Odcinek odbudowalo MON dla swoich potrzeb, i jakos samorzady sie nie angazuja. Tak tez bedzie z odbudowa Raciborz-Glubczyce-Raclawice Slaskie !! Z kad my to znamy??

  2. Czy redakcja ma dane odnosnie pierwszych dwudziestu odcinkow wytypowanych z pierwszej edycji Kolej + czy cos sie tam dzieje!?

  3. Kolej do Piekar Śl. z prawdziwego zdarzenia a nie ze stacjami na odludziu jak w przeszłości. Trasa z Katowic do Piekar (prawie istnieje), przez Hajduki, Chorzów Miasto, Chorzów Stary. Za Starym trzeba wybudować 2 łącznice do trasy koleji piaskowej, która prowadzi do zamkniętej KWK Julian. Stacje w Piekarach: 1. na końcu ulicy Węglowej i Konstytucji 3 Maja (Osiedle Wieczorka). 2. Stacja koło przystanku autobusowego na Szarleju, Osiedle Sowińskiego/Prymasa Kardynała Wyszyńskiego. 3. Piekary Śl., ulica Kotuchy (przedszkole nr. 13) ???. 4. Stacja w Brzezinach Śl. ale bardzo centralnie ???. Myślę, ze po likwidacji KWK Julian nastąpi niebawem ogromna rewitalizacja pokopalniana. Do Piekar trzeba tylko około 1000 m nowych torów. To się da, albo?

  4. Cieszy plan wznowienia w przyszlosci polaczenia Raclawice Slaskie-Glubczyce-Baborow-Raciborz, w latach 70-80 XX wieku bylo kilka polaczen na dobe Nostalgia powraca!!

Dodaj komentarz